"Tartu linna jaoks on prioriteediks, et Tartust lennates oleks läbi rahvusvahelise lennujaama võimalik mugavalt jõuda võimalikult paljudesse sihtkohtadesse maailmas," ütles Tartu linnapea Urmas Klaas.

Linna toetusega tagatakse Klaasi sõnul Tartust lendamise võimalus n-ö esimeses hommikuses laines enam kui kahekümnesse sihtkohta.

"Kui praeguseid lennuajad sobivad enam ärireisijatele, siis eesmärgiks on leida täiendavad võimalused lendamiseks ka turistidele," rääkis Klaas.

Mullu toetas linn Tartu lennujaama 170 000 euroga, millega kaeti lennujaama täiendavad kulutused, mis olid seotud Finnairi muutunud lennugraafikuga. Ent eelmise aasta suvel hakkas kehtima uus lennugraafik, mille teenindamiseks tuli Tartu lennujaamal suurendada pakutava teenuse ja mahu kavaliteeti.

Lisaraha oli vaja, et värvata juurde töötajaid ning teenindada Finnair'i regulaarliini lendu ning samas vajadusest olla päevasel ajal avatud nii õppe-, meditsiini-, kui ka eralendude toimumiseks.

"Ilmekas näide kulude suurenemisest on sügis-talvine periood, kus lennurada tuleb sademetest puhastada enne lennu saabumist ja enne lennu väljumist, et tagada ohutu haardeteguri indeks," ütles Tartu lennujaama juhataja Argo Annuk.

Ta lisas, et eelle tagamiseks on suurenenud kulud kaks korda jäätõrje materjalidele ning kütusekulud rajahooldusmasinatele.

Täiendavaid kulutusi tehti ka lennukite teenindamiseks, julgestuse tagamiseks, suurendati lennupäästevõimekust ja investeeriti lennuki teenindamiseks vajalikesse seadmetesse.

Selle aasta toetuse suurus arvestab terve kalendriaasta kuludega ja selle suurus oli linnale teada juba mullu toetusotsuse tegemisel, selgitas Klaas.

Samas lennuühendused sel aastal ei muutu ning lennugraafik jääb endiseks: kuus korda nädalas toimub Tartu-Helsingi-Tartu lend, see väljub hommikul 5.20 ja saabub tagasi Tartusse öösel 00.50.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena