Facebookis on võimalik teha reklaami kahel viisil:
1. võimendada juba postitatud teavet;
2. vormistada reklaam, mis ei ilmu postitaja lehele, kuid vaatamata sellele vallutab sihtrühma uudistevoogu.

Sotsiaalmeedia võimaldab seega teha reklaame ka valimispäeval. Ainsaks kriteeriumiks seisab Politsei- ja piirivalveameti kodulehel see, et reklaam ei tohi jõuda inimesteni, kui nad pole loginud end keskkonda sisse.

Valimiskampaania sõnumite postitamine oma profiilile TÄNA, on sisuliselt on ainsaks keelatud tegevuseks sotsiaalmeedias.

Postitused levivad sõltumata postitamise kuupäevast

Huvitav tõik peitub aga asjaolus, et eile postitatud reklaamid või postitused, mis viitaksid enese või erakonna reklaamimisele on ka täna elujõulised levima, mis tähendab, et sisuliselt piisavalt nutikad kandidaadid saavad jätkata kampaaniat ka valimispäeval.
See on aga võrdväärne olukorraga, kui näiteks eile bussipeatusse kleebitud reklaam oleks ka valimispäeval väljas ning vabanduseks sellele kasutataks ettekäänet, et see kleebiti enne valimispäeva.

Erakonnad kasutavad agiteerimiseks Facebooki sponsoreeritud reklaamide hall alasse jäämist

Samal ajal kui enamik erakondi ja kandidaate on teinud tänaseks oma sotsiaalmeediakanalites sponosreeritud postituste suurpuhtuse, on siiski kaks erakonda, kus reklaamid jooksevad edasi ning nendeks on Eestimaa Rohelised ja Eesti Konservatiivne Rahvaerakond.

Eestimaa Rohelistel jookseb Facebookis praegu 2 ning EKRE-l kogunisti 13 reklaami.


Politsei- ja piirivalveamet kirjutab: "Valimispäeval on keelatud valimisreklaam, mis jõuab inimeseni mistahes keskkonda sisse logimata (sealhulgas televisioonis, veebilehtedel). Samuti on lubamatu SMS-de saatmine valimisüleskutsega. Valimispäeval reklaam Facebookis üldjuhul keelu alla ei lähe, v.a poliitikute puhul, kel on sadades kontakte ja kes valimispäeval enda kasuks valima agiteerivad."