Linnapeade kohtumise peamiseks teemaks oli möödunud aastal allkirjastatud ühine memorandum, milles lepiti kokku teha suuremat koostööd neljas valdkonnas. Neist esimene on liikuvus ja transport, teine teenuste pakkumine mitte-residentidele, kolmas Läänemere keskkonna kaitse ning neljas valdkond hõlmab Tallinna ja Helsingi ühist turismiturundust.

"Mulle tundub, et tehti õige otsus, et üheks aastaks üks prioriteet;" sõnas Kõlvart ja lisas, et sel aastal oli fookuses liikuvus ja transport.

Tallinna-Helsingi tunnelit puudutavale küsimusele vastates sõnas meer, et suuremas plaanis on tegemist siiski teoreetilise projektiga. "Samas see projekt tekitab ainult positiivseid reaktsioone Tallinna linnas ja Eestis. Võib-olla Helsingi linnapea suhtumine oli natuke tagasihoidlikum, väikese reservatsiooniga ja ma arvan, et see peegeldab ka sellist üldist suhtumist Helsingis." Selle põhjuseks peab Kõlvart ebaselgust projekti rahastamise küsimuses. "On arusaadav, et kaks linna ei saa selle projektiga hakkama. Selle projekti perspektiiv on võimalik ainult siis, kui kaks riiki lepivad omavahel selles kokku ja tuleb ka Euroopa Liidu toetus."

Ühtlasi tõdes Kõlvart, et Tallinnas on vähenenud Soome turistide arv ning külastajate meelitamise nimel tuleb tööd teha. "Me arvame, et kuna alkoholi hind on tõusnud, siis Soome turist enam Tallinnasse ja Eestisse ei tule. See on võib-olla liiga lihtne loogika, trendid on natukene keerulisemad," sõnas ta ja lisas, et tutvus ühe Soome uuringuga, mis tõi välja, et majanduslik heaolu on muutnud Soome turistide käitumist ning enam eelistatakse käia puhkamas Aasias.

Vapaavuori saabus Tallinnasse visiidile eile õhtul, täna andsid kahe linna meerid ühise pressikonverentsi.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena