Hunt ütles öise erakorralise valitsuse kriisinõupidamise järel, et islamiriigi revolutsioonilise kaardiväe „ebaseaduslik ja destabiliseeriv käitumine“ tankeri hõivamisel võib olla „muretekitav märk ohtlikust kursist“.

Ta hoiatas, et brittide reaktsioon saab olema „läbimõeldud, ent robustne“, kui rahvusvahelisele ettevõttele Stena Bulk kuuluvat naftatankerit ja selle 23 meeskonnaliiget viivitamatult ei vabastata.
„Olgem täiesti otsekohesed: juhul, kui [Iraan] seda olukorda kiiresti ei lahenda, on sel tõsised tagajärjed.”

Tanker, mille pardal oli 23 meeskonnaliiget, sh vähemalt üks Läti kodanik, hõivati strateegiliselt ülioluliseks transporditeeks peetavas Hormuzi väinas, mis eraldab Araabia poolsaart Iraanist.

Hommikul väljastas välisministeerium avalduse, soovitades briti laevadel ajutiselt vältida Hormuzi väina ja avaldades muret „rahvusvahelise navigeerimisvabaduse selgelt küsimärgi alla seadmise pärast“.

Tanker, mis kuulub Rootsi ettevõttele Stena Bulki, hõivati revolutsioonilise kaardiväe teatel seetõttu, et see hoidis kõrvale merendusreeglite järgimisest. Ühendust ei ole ettevõttel alusega olnud võimalik saada alates selle hõivamisest reede õhtul.

Hommikul põhjendas Iraan tankeri kinnipidamist ka väidetava eelneva vahejuhtumiga, milles kõnealune naftatanker põrkas kokku Iraani kalalaevaga, ignoreerides sealsete võimude korraldusi.

Juhtumi asjus on algatatud Iraanis uurimine.

Operatsiooni käigus peeti ajakirjanduse teatel kinni ka Libeeria lipu all seilav tanker MV Mesdar, mis oli teel Hiinast Saudi Araabiasse ja mille omanikuks on Briti firma Norbulk Shipping UK.

Ööl vastu tänast teatas viimane, et nende alusel lubati oma teekonda hiljem siiski jätkata.

Ka naftatanker Stena Impero oli teel Saudi Araabiasse.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena