Erakondade Rahastamise Järelvalve Komisjonile (EKJK) järelpärimisele saadetud vastuses selgitas ALDE kommunikatsioonijuht Didrik de Schaetzen, et valimisreklaam avaldati Facebookis Euroopa Liidu kodanikest jälgijatele, kuid kogemata unustastati auditooriumist välistada Eesti kontaktid.

Erakondade nimekirjade esinumbrite reklaamid, nende seas ka Ansipi ja Toomi omad, olid nähtavad mõne tunni vältel, sõnas Schaetzen. "Me märkasime viga ja kustutasime postitused viivitamatult, kuid kahjuks olid need siiski lühikese aja kestel internetis nähtavad," lisas ta. ERJK-le saadetud vastuses esitatud dokumendite järgi jõudis Ansipi reklaam Facebookis 1540 inimeseni ja Toomi reklaam 1166 inimeseni.

ALDE kulutas Keskerakonna reklaamile 11,33 ja Reformierakonna reklaamile 10,95 eurot.

Septembris saatis ERJK Ansipile ja Toomile arupärimise seoses üleeuroopalise erakonna ALDE Facebooki kontol sponsoreeritud üleskutsega Euroopa Parlamenti valida Ansip ja Toom. Reklaami eest tasus ALDE.

Samas keelab Euroopa tasandi erakondade rahastamist reguleeriv põhimäärus kasutada Euroopa Liidu raha liikmesriikide erakondade või kandidaatide otseseks või kaudseks rahastamiseks europaralmendi valimistel.

Nii Ansip kui ka Toom vastasid ERJK-le, et nad ei ole selle reklaami eest tasunud ei ALDE-le, oma koduerakondadele ega ühelegi reklaamiagentuurile.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena