18 kuud kestnud arendusprojekti käigus muutus Delfi esilehe, aga ka kõikide muude vaadete disain ja struktuur nii mobiilis kui arvutiekraanil, ühtlustus alamportaalide vaheline navigeerimine ning artiklivaate ülesehitus. Lisaks visuaalsele muutusele uuendati kogu portaali tehnoloogilist platvormi ja sisemisi tööriistu. Näiteks foto, video, multimeedia ja tekstisisestuse haldusmooduli kõrval uuendati täielikult kommentaaride haldamist ja modereerimist, aitamaks kommentaariumis kasvatada mõistlikku arutelukultuuri ja lihtsustada sobimatute kommentaaride eemaldamist. Moderaatorite tööd peaks lihtsustama ka haldustööriistadega liidetud tekstianalüüsil põhinev rakendus.

"Meediasektor tervikuna on läbimas suurt digipööret ja olulist ärimudeli muutust. Delfi on üle 20 aasta olnud Eesti digitaalse meedia arengu eestvedaja, suunanäitaja ja vankumatu turuliider. See on tulnud tugeva visiooni, kiiruse ja julguse pealt kajastada ühiskonna keerulisi teemasid. Viimase kahe aasta jooksul on toimunud meeletu muutus digitellijate suunal ja meedia kui teenusepakkuja arendamisel. Meie digitellijate arv on kasvanud kahe aastaga ligi kolm korda. Samuti on suurenenud sellega koos lugeja veedetud aeg meie keskkondades ligi kolm korda. Meil on suur roll digitaalselt arenenud, avatud ja informeeritud ühiskonna kujundamisel, mistõttu peame ka ise tehnoloogiliselt väga kõrgel tasemel olema. See kõik tingiski vajaduse suurte arendusinvesteeringute järele," võttis uuendused kokku Ekspress Meedia tegevjuht Argo Virkebau.

Suurim ärimudeli muutuse vedaja on olnud tasulise sisu osakaalu kasv tänaseks pea 20 protsendini, mis eeldab ka teistsugust kasutusteekonda ja navigeerimist eri tüüpi sisu ning kanalite vahel.

"Arendame Delfi kogupaketi näol ökosüsteemi, kus iga täisealine eestimaalane peaks olema tellija. Tellimus annab ligipääsu kõige mitmekülgsemale sisule, olgu lugeja huviks parimad arvamuslood või uuriva ajakirjanduse paljastused, eksklusiivne videosisu (ralli, tennis, korvpall), õppevideod, et aidata lapsel valmistuda lõpueksamiteks, retseptikogumikud või aegumatud persooniintervjuud. Lisaks sisule loome tellijale üha rohkem lisaväärtust ka läbi teiste ärisuundade sünergiate, pakkudes näiteks soodustusi meie korraldatud suurüritustele," lisas Virkebau.

Tehnoloogilisi ja kasutuskogemuse muutusi tellijateekondades tingis ka lugeja kolimine arvutist mobiili. Täna on pea kaks kolmandikku Delfi lugejatest mobiilis, mistõttu disainimuutused olid ka kõige suuremad just mobiilis. Tervikuna on uuenenud portaal visuaalselt puhtam, müravabam ja artiklivaade sujuvam, sest järgmise loo avamiseks ei pea enam tegema mitut klikki.

Delfi tegevtoimetaja Tarmo Paju sõnul püüti Delfi, aga ka portaali teiste väljaannete avalehti uuendades lisaks disainivärskendustele ja kiiremale kasutajakogemusele parandada olulise sisu esitamise loogikat, samas arvestades Eesti populaarseima uudisteportaali sadade tuhandete kasutajate harjumuspärase "teekonnaga" lehel.

„Oleme ühtlustanud sisuplokkide loogikat telefoni ja arvutiekraani vaates, erinevate sektsioonide hulka vähendades muutnud aastatega hiiglaslikuks paisunud Delfi avalehe ligikaudu poole võrra senisest lühemaks ja kompaktsemaks. Need muudatused võiksid aidata meie kasutajatel lihtsamini leida igaüht paeluva sisu või rubriigi. Koos uute haldustööriistadega saavad meie toimetajad senisest paindlikumalt eri teemasid ja eri väljaannete sisu avalehel koondada," rääkis ta.

"Loomulikult ei erine Delfi avaleht Tallinna linnast, et saaks kunagi lõplikult valmis, ehk tänased muudatused pole kaugeltki uute ja põnevate arenduste lõppjaam. Jälgime põnevuse ja hoolega nii meie seniste kui ka tulevaste kasutajate käitumist lehel ning ootame põnevusega nii täna, lähipäevadel kui ka tulevikus tagasisidet, mida arvestada järgmiste valikute ja otsuste juures.“

Delfi uuenenud logo ja brändikeele on töötanud välja loovagentuur Andstudio. Uus logo on dünaamilisem, digitaalsem, sõbralikum ja tuleneb brändi identiteedist. Uus logo võetakse kasutusele ka Läti ja Leedu Delfis. Portaalide uus veebidisain on loodud majasiseste disaineritega.

Kommenteeri, jaga oma kogemust või küsi uuenenud Delfi kohta artikli kommentaariumis! Küsimustele vastavad Delfi tegevtoimetaja Tarmo Paju, Delfi tootejuht Lauri Toomsalu ja Ekspress Grupi IT arendusosakonna juht Priit Kuuseorg.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena