Kui ajakirja eelmine number kubises erinevatest COVID-19 teemalistest valeväidetest, siis seekordne trükis endas artikleid ega isegi mitte pilte ei sisaldagi. Sada lehekülge mahutavas väljaandes on igale leheküljele asetatud ainult üks suures kirjas küsimus, millele vastuse saamiseks peab lugeja minema portaali kodulehele. Et seal on samad küsimused omakorda toodud, ei saagi ostja 6 euro eest mitte midagi, mida internetikasutaja tasuta ei saaks.

Portaalis on kõnealuste küsimuste vastustena toodud eeskätt veebilehe enda varasemad artiklid. Vandenõu-maailma ühed suurimad suunamudijad Eestis on võtnud ette enda koroona-infooperatsioonide peavoolustamise. Trükisest endast on täielikult on kadunud eelmises numbris ilmunud raju sisu ("viroloogia on pseudoteadus", "C-vitamiin ravib ka rasket koroonat" jne).

Siiski viivad küsimuste all toodud allikaviited klassikalise valeväidetest koosneva sisuni:

  • "Üllar Lanno paljastab, et koroona on pettus ja täielik nali"
  • "Kahtluse all: kas koroonaviirus on üldse nakkav?"
  • "Hamburgis pole keegi koroonasse surnud"

Coop ja Rimi ei pea ajakirja müümist vastutustundlikuks

Coopi kommunikatsioonijuht Martin Miido tõdes, et kaubandusettevõttena nad ajakirjade ajakirjanduslikku sisu ei analüüsi, ent nad peavad oluliseks, et kaupluses müüdav perioodika vastaks heale ajakirjandustavale ning ei lõhestaks ühiskonda.

"Kuna eelmisel aastal pälvis nimetatud ajakiri tähelepanu koroonakriisiga seotud küsimustes, siis pidasime vajalikuks pöörduda Eesti Meediaettevõtete Liidu poole, kelle seisukoht oli, et tegemist ei ole klassikalises mõttes meediaväljaandega ega esinda ajakirjandust," ütles ta Delfile.

"Toidukauplustel on eelmise aasta kevadest alates olnud strateegiliselt tähtis ülesanne hoida kauplused avatuna, et inimestel oleks võimalik süüa osta, mistõttu on koroonaviiruse leviku piiramisel meie jaoks oluline, et tagatud oleks objektiivne ja teaduspõhine info meie tarbijatele," lisas Miido.

Rimi kommunikatsioonijuhi Katrin Batsi sõnul võeti ajakiri möödunud aastal sortimendist välja, sest seal kirjutati vastalanud pandeemia kohta selliseid seisukohti, milles kahtlevad ka peamised terviseeksperdid. "Vastutustundliku ettevõttena ei soovi me kaheldava väärtusega materjale levitada," ütles Bats.

Vandenõuperioodikat levitab Norra suurfirma

Kõiki suuremaid Eesti kaplusi varustab perioodikaga Lehepunkt OÜ, mis kuulub samasse kontserni R-Kioskiga ning kohvikuketiga Caffeine. Ettevõtete emaafirmaks on Norra suurkontsern Reitan. "Meie visiooniks on olla kõige väärtuspõhisem ettevõte," seisab Reitani kodulehel.


Seda maksiimi kasutavad enda turundamisel ka Reitani Eesti firmad. "Nii R-Kioskil Eestis kui meie emafirmal Reitan Groupil on ambitsioonikad arenguplaanid ning seejuures oleme prioriteediks seadnud vastutustundliku ettevõtluse," ütles nii Lehepunkt OÜ kui ka R-Kioski juhatusse kuuluv Tiia Ilves pressiteates, milles teatati vastutustundliku ettevõtluse pronksmärgi pälvimisest 2019. aastal.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena