Birgit Usin: BNI aitab ettevõtetel tõhusalt kliente leida
Birgit Usin sattus esimest korda BNI koosolekule kaks aastat tagasi, kui asendas toonast ülemust. Grupi õhkkond sobis talle kohe ja peagi hakkas ta kohtumistel ise ettevõtet esindama. Aasta hiljem viis pandeemia Birgitilt töökoha, kuid BNI liikmed olid talle sel ajal toeks ja andsid talle innustust luua oma ettevõte.
„BNI liikmed toetasid mind kogu protsessi vältel — olles nii mu testrühm, finantsnõunikud, müügimeeskond kui ka investorid. Võin julgelt öelda, et kui ma ei oleks olnud BNI liige, siis ilmselt ma poleks ettevõtjaks hakanud,“ kirjeldab Birgit grupi tuge.
Mida tähendab Givers Gain?
Givers Gain on põhimõte, mille järgi BNI tegutseb. See tähendab, et organisatsiooni tegevus on üles ehitatud soovitustele. Käime neljapäeva hommikuti koos, vahetame kontakte, aga ka mõtteid ja anname üksteisele head nõu. Loomulikult toimub see ka väljaspool koosolekut. Kõige lihtsamalt öeldes: kujuta ette, et tuttav mainib, et tal on vaja raamatupidajat. Kuna grupis on raamatupidaja esindatud, saadki teda soovitada ja neile kohtumise kokku leppida. Valdkondi, mis on grupis esindatud, on mitmeid. Et ei tekiks sisemist konkurentsi ja grupi sisekliima oleks soosiv, saab ühes grupis olla igast valdkonnast vaid üks esindaja.
Kas BNI tõhusust saab kuidagi mõõta?
Meie grupis on vaid need ettevõtted, keda usaldame ja julgeme soovitada. Lõpuks müüd ju oma teenust või toodet ikkagi teisele inimesele ja tuttava soovitus avab ukse suurema tõenäosusega kui näiteks anonüümne müügikõne. Eestis käib aktiivselt koos kaks gruppi. Mõõta saab meie tõhusust selle järgi, et grupp, mille liige ka mina olen, edastas viimase 12 kuu jooksul rohkem kui 500 000 euro väärtuses soovitusi ning liikmed kasvatasid oma äri keskmiselt 20%.
Mis kasu on BNI liikmelisus sulle toonud?
Enda ettevõtte põhjal võin öelda, et networking on ennast tõestanud eduka turundusmeetmena. Olen saanud hulga kliente, partnereid ja kasulikke kontakte. Grupi hoogu andev jõud on koostöö ja usaldus. Sobivatel puhkudel pannakse jõud kokku, et ühiselt mõnda klienti saada. Lisaks, iga liige on oma valdkonna professionaal, seega on alati võimalus küsida nõu enda äri või tegemiste jaoks. Kontaktibaas, mis sellega kaasa tuleb, on lausa hindamatu.
Loomulikult pakub liikmelisus ka võimalust osaleda ärialastel koolitustel, õppida üksteiselt ja teha koostööd sadade tuhandete teiste BNI liikmetega üle maailma.
Eestis on hetkel veel kaks gruppi, aga maailmas on üle 10 000 BNI grupi, kus on kokku enam kui 280 000 liiget. Siin me oleme alles kasvufaasis, aga mujal maailmas tähendab BNI liikmelisus usalduse ja kvaliteedi märki. Usun, et ka Eestis on võimalik, sarnaselt meie naaberriikidega, jõuda sinnamaale, kus BNI gruppi kuulumine on auasi.
Kellel soovitad liituda BNIga?
Soovitan liituda aktiivsetel väike- ja keskmistel ettevõtetel, kel on soov leida uusi kliente ja suhelda teiste sarnaste ettevõtetega. Meie eripära on, et kohtume neljapäeva varahommikul ja ettevõtte esindaja peab seetõttu olema aktiivne hommikuinimene.
Kui päris kindel ei ole, võib esmalt tulla koosolekule külalisena tutvuma. Mina olin võlutud juba esimesest kohtumisest ja nagu me ütleme, siis inimene tuleb koosoleku, aga jääb soovituste pärast. Kutsun kindlasti meiega tutvuma!