Esitleti mootorsõidukimaksu seaduse eelnõud, mille alusel kehtestatakse Eestis 2025. aastast mootorsõidukimaks.

Pressiüritusel osalesid rahandusminister Mart Võrklaev ja ministeeriumi fiskaalpoliitika osakonna analüütik Madis Aben.

Võrklaev ütles, et maks jaguneb kaheks: registreerimistasu ja aastamaks. Summa oleneb sõiduki kategooriast, CO2 näitajast, massist ning mootori töömahust -ja võimsusest.

Registreerimistasule lisandub baasosa 300 eurot, N1 ja N1G sõidukitele on baasosa 500 eurot.

Maks väheneb sõidukile, mis on vanem kui 5-aastane. Alates 20-aastasest sõidukist jõuab tasu nulli ning rakendub ainult baasosa

Maksust on vabastatud alarmsõidukid (v.a presidendi ja muude ametnike sõidukid), välislepingus sätestatud juhtudel maksuvabastust saavad sõidukit ning puuetega inimestele kasutamiseks/transpordiks ümberehitatud sõidukid.

Registreerimistasu kogub Transpordiamet ning maksmata ei saa sõidukit registrisse kanda. Aastamaksu kogub Maksu-ja Tolliamet ning sealt tulevad inimestele maksuteated. Aastamaks tuleb ära maksta jooksva aasta 1. oktoobriks.

Võrklaeva sõnul kestab kooskõlastus kolm nädalat, seejärel saadetakse eelnõu riigikokku.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena