Soome võimud hoidsid ära ka Estlink 1 ja Balticconnectori lõhkumise
(325)Kui Soome valitsus poleks otsustanud laeva peatada, siis oleks merekaabli Estlink 2 lõhkumises kahtlustatav naftatanker Eagle S oma tegevust jätkanud, kirjutas Helsingin Sanomat.
Soome ajaleht kirjutas, et kui Cooki saarte lipu all seilavat Eagle S-i poleks peatatud, siis oleks tanker jõudnud poole tunni jooksul lõhkuda ka Estlink 1 merekaabli.
Samuti oleks tanker jõudnud tunni aja jooksul kahjustada ka gaasitoru Balticconnector. Toru sai viimati kahjustada eelmise aasta oktoobris, juhtumiga on seostatud Hongkongi lipu all registreeritud kaubalaeva Newnew Polar Bear.
Kui Soome võimud jõudsid Eagle S-i juurde, reageeris laev koheselt nende korraldustele. Võimud olid valmis tegutsema ka juhul, kui Eagle S ei oleks korraldusi täitnud, kuid pole teada, kuidas täpselt oleks laev peatatud, kirjutas Helsingin Sanomat. Ajalehe hinnangul oli operatsioon Läänemerel mitmes mõttes erandlik.
Veebilehe Marinetraffic andmetel näib Soome patrull-laev Turva ööl vastu tänast Eagle S-ist eemale liikunud, kuid tanker on oma kohale jäänud. Tankeri lähedal patrullivad mitmed teised Soome laevad.
Järjepidev kaablite purustamine
Soome ja Eesti vaheline vooluühendus Estlink 2 läks võrgust välja 25. detsembril. Rikke tekkimise ajal oli kaabli kohal naftatanker Eagle S. Samal päeval tekkisid tõrked ka Eesti ja Soome vahelistes meresidekaablites, rikked puudutavad kolme erinevat sidekaablit.
Soome võimud toimetasid tankeri, mis sõitis kinnitamata ankruga, Soome vetesse ning alustasid uurimist.
„Tegemist on Venemaa jaoks vajaliku varilaevastiku laevaga. See on seotud Venemaaga, aitab sel raha teenida, millega erinevaid hübriidrünnakuid ja agressioone korraldatakse,“ sõnas Eesti peaminister Kristen Michal neljapäeval valitsuse pressikonverentsil ja lisas, et Estlink 2 rikke kõrvaldamine võib aega võtta umbes seitse kuud.
Merendusajakiri Lloyd’s List teatas reedel, et merekaablite kahjustamises kahtlustatav tanker Eagle S oli varustatud mitmesuguste luureseadmetega. Tankeril olid tavapärase kaubalaevaga võrreldes ebaharilikud kõrgtehnoloogilised seadmed, teatas väljaanne tuginedes tankeriga seotud allikale. Seadmed nõudsid laeva generaatorist nii palju energiat, et see põhjustas pardal mitmeid elektrikatkestusi.
Allika sõnul viidi seadmed laevale suurtes kohvrites. Väidetavalt olid need erinevad pealtkuulamis- ja salvestusseadmed, mida kasutati mereliikluse jälgimiseks.