"Selliste lendude toimumise korral ei suunata tsiviillennukeid otseselt ümber Soome lahe, vaid võetakse kasutusele meetmed, mis tagavad lennuohutuse," sõnas Lennuliiklusteeninduse AS-i lennujuhtimisosakonna juhataja Üllar Salumäe.

Ta selgitas, et selleks suurendatakse hajutusmiinimume ehk puhveralasid lennukite vahel, mis on vajalikud ohutuse tagamiseks, ja kasutatakse erinevatest allikatest saadaolevat infot militaarõhusõidukite asukoha tuvastamiseks. Salumäe märkis ka, et sellised lennud on tegelikult toimunud kogu aeg.

"Erinev on militaarlendude intensiivsus ja see on viimasel paaril ööpäeval olnud üsna kõrge. Sellised olukorrad ei ole lennujuhtide jaoks otseselt midagi enneolematut ja ka sellistes olukordades lennuohutuse tagamine on üks lennujuhtide töö komponente," lisas Salumäe.

Täna öösel kell 2.38 sisenes ilma loata Eesti õhuruumi Vaindloo saare piirkonnas Venemaa Föderatsiooni relvajõudude hävituslennuk Su-27.

Lennuk viibis Eesti õhuruumis alla minuti. Lennuki transponder oli välja lülitatud, lennuplaan oli esitamata ning lennukil ei olnud raadiokontakti Eesti lennuliiklusteenindusega, teatas kaitsevägi.

Välisministeerium kutsus täna välja Venemaa suursaadiku Eestis ja andis üle noodi.

Tegemist on tänavu viienda sellise piiririkkumisega, teatas kaitseministeerium Twitteris. Viimane Vene lennuki piiririkkumine, millest avalikust teavitati, toimus alles tänavu 5. septembri õhtul, kui kell 18.23 sisenes ilma loata Eesti õhuruumi Vaindloo saare piirkonnas Venemaa Föderatsiooni relvajõudude lennuk An-72. Venemaa kaitseministeerium eitas toona juhtunut.

Soome kaitseministeerium teatas eile õhtul ka, et Vene hävituslennukeid Su-27 kahtlustatakse Soome lahel Porvoost lõunas kahel korral Soome õhupiiri rikkumises.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena